Деятельность

Южно-Украинский энергокомплекс посетили SDG-амбассадоры

Размер шрифта

Сбросить
19.08.2019

З метою популяризації цілей «Сталого розвитку» (Sustainable Development Goals – SDG) команда SDG-амбасадорів 14-15 серпня 2019 року відвідала Южно-Український енергокомплекс та його місто-супутник. Команда SDG-амбасадорів - це учасники молодіжної лідерської програми, яку в квітні 2019 року започаткувала експертна організація Центр «Розвиток КСВ» (корпоративної соціальної відповідальності).

Проект «Сталого розвитку» передбачає вирішення глобальних проблем людства через реалізацію локальних проблем, у певних соціальних групах або населених пунктах. Головний меседж проекту - «Маленькі кроки – глобальні цілі».

Щоб краще зрозуміти проблеми городян команда SDG-амбасадорів відвідали об’єкти головного містоутворюючого підприємства – Южно-Українського енергокомплексу. Побували на АЕС, Ташлицькій ГАЕС, на будівельному майданчику майбутньої системи технічного водопостачання енергоблоків. Ознайомились із соціальними об’єктами міста – спорткомплексом «Олімп» та Палацом культури «Енергетик». Кожен з амбасадорів відповідає за один з 17 напрямків «Сталого розвитку». Були серед них і ті, хто досліджує питання енергетики, а саме її впливу на навколишнє середовище, забезпечення доступу до надійних, стійких і сучасних джерел енергії, а також ті, хто працює над проектами з екологічних аспектів. Молоді фахівці були вражені масштабами виробництва, підходом до дотримання принципів безпеки та з цікавістю сприйняли інформацію про те, що НАЕК «Енергоатом» підтримує та розвиває екологічно чисті види енергії: гідро-, гідроакумулюючу та сонячну.

«Після відвідин всіх об’єктів Южно-Українського енергокомплексу, спілкування з спеціалістами, моє ставлення до атомної енергетики змінилось в більш позитивну сторону. Люди захоплені своєю роботою, вони справжні професіонали й це не може не викликати поваги. Ваша АЕС стала для мене свого роду рушієм, щоб ще раз повторити фізику та хімію», - поділилась враженнями Христина Бойчук, член команди SDG-амбасадорів.

Місія членів молодіжної лідерської програми в Южноукраїнську полягала у тому, щоб окреслити питання, які найбільше хвилюють городян. Визначити проблемні питання, які місцеві мешканці спроможні вирішити самостійно, та підказати шляхи їх реалізації. Це так званий соціальний челендж «Змінимо місто за два дні». Загалом було опитано понад сто респондентів. Городяни здебільшого жалілись на малу пенсію, погані дороги, корупцію, нестачу робочих місць. Проаналізувавши результати опитування, амбасадори запропонували розпочати з малого – того, що спроможні зробити самі городяни, а точніше, міська молодь. Дійшовши висновку, що в Южноукраїнську відсутній креативний простір для молоді, вони рекомендували створити так званий ХАБ-портал - приміщення, де можна було б проводити тренінги, майстер-класи, організовувати інсталяції, виставки, зустрічі.

«Така практика вже реалізована у багатьох містах України. Для Южноукраїнська це теж надзвичайно актуально. У цьому просторі можна було б спілкуватись, працювати фрілансерам, організовувати он-лайн курс, запрошувати успішних людей ділитись секретами своїх досягнень. У вас на атомній електростанції є молоді, креативні, успішні люди, які могли б проводити тренінги з розвитку лідерських якостей. Розвиваючи потенціал молоді, ви будете підвищувати потенціал міста», - зауважила SDG-амбасадорка Софія Веремчук. Її доповнила координатор проекту SDG-амбасадори України Олександра Гондюл: «Ця програма спрямована на те, щоб молоді ініціативні люди, які не бажають сидіти на місці, а прагнуть розвиватись, почали реалізовувати свої ідеї спочатку локально, потім виходити на національний рівень, і нарешті, вирішувати глобальні проблеми людства. Наше завдання продемонструвати, як це можна зробити, підштовхнути до дій, спонукати повірити у свої сили».

Амбасадори не лише радили, а й діяли. Вони започаткували в соціальних мережах челендж ♯iloveЮУ. Саме під цим хeштегом запрошують залишати свої коментарі з описом – за що я люблю Южноукраїнськ і яким я бачу місто у майбутньому. Такі озвучені ідеї потім буде легше реалізувати, переконані молоді активісти. А поширення інформації в соцмережах дозволить підняти імідж міста та створити його власний бренд.